18 Haziran 2019 Salı

pazarlama karması araştırması

PAZARLAMA KARMASI GELİŞİMİ
Pazarlama, sürekli gelişen bir disiplindir ve bu nedenden dolayı şirketler hala fazla uzun süre ayakta dururlarsa çıkarlarını rekabetin arkasında bıraktıklarını görebilirler. Bu evrimin bir örneği, temel Pazarlama karmasındaki temel değişiklikler olmuştur. Karmayı açıklamak için 4 Ps'in olduğu bir yerde, bugünlerde, daha gelişmiş bir 7 P'nin  Pazarlama Karması 'na ihtiyaç duyulan ek bir derinlik katmanı eklemesi daha yaygın şekilde kabul edilmektedir.
Konuyu anlatmadan önce şunlara bakmak önemlidir. Pazarlama Karması nedir ve Özgün 4 Ps ilkesi nedir?

PAZARLAMA KARMASI
Basitçe Pazarlama Karması, işletmelerin ve Pazarlamacıların sunduğu bir eseri ya da markaları belirlemeye destekçi olmak için uygulanan bir araçtır. 4 Ps, 1960'da E. Jerome McCarthy tarafından yaratıldığından bu yana Pazarlama Karması ile ilişkilendirilmiştir (Teorinin güncellenmesi için neden bazı ihtiyaçlara ihtiyaç duyulduğunu görebilirsiniz).

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder